Beste spamkommentar noensinne?

De fleste spamkommentarene jeg får er fullstendig malplasserte med tanke på det jeg skriver om på bloggen, og kan derfor tidvis være svært fornøyelig lesning. Som for eksempel den gangen en kommentar sa noe à la: «This sounds like the perfect gift for my sister! I wonder if they have it in pink?» Kommentaren gjaldt Gunvor Hofmos Samlede dikt. Selv kjøpte jeg den i grått, til tross for at det ikke er min beste farge.

Andre ganger treffer de blink, disse spammerne, og det er enda mer fornøyelig. I dag fant jeg en kommentar under Eugene O’Neill-innlegget mitt. Både bok og innlegg handler om familien Tyrones problemer med rusmisbruk og psykiske lidelser og kommentaren var:

After reading the book I knew with certainty I had the two things I desperately needed; A total understanding of what I was dealing with – buy valium 5mg online no prescription! Subscribe now and do better research, faster with tools and automatic bibliographies. Depression is more than just a fleeting case of “the blues».

Jeg vet ikke om oppfordringen til å abonnere på Valium var rettet bare mot den tydeligvis deprimerte bloggforfatteren, eller om den gjelder alle bokbloggere som opplever «the blues». For sikkerhets skyld har jeg fjernet lenken, slik at ingen faller for fristelsen til å selvmedisinere når wordpress eller blogspot har en kranglete dag.

Er det forresten meningen at vi skal lage litteraturlister i bokinnlegg? Og hva mener han med bedre research?

Uansett: Reklame for Valium under et innlegg om rusmisbruk? Festlig. Dessuten litt artig at det vedkommende fikk ut av O’Neills bok om en familie som har gått i hundene, var innsikt i sin avhengighet/depresjon OG glede over at Valium nå for tiden kan bestilles online. Innsikt og innsikt, fru Blom. Jeg må bare innrømme at jeg har vanskelig for å ta imot råd om medisiner og blogging fra en som leser klassikerne slik fanden leser Bibelen.

16 thoughts on “Beste spamkommentar noensinne?”

  1. Det der var nok ikke spam – bare en velmenende hjelpsom sjel, som ikke helt forstår seg på hverken bibel eller klassikerleser. Var jeg det ville jeg sporenstreks sendt han tlf, bank og personnummer slik at han på best mulig måte kan få disse pilleriene i posten til deg – er du riktig effektiv gir du han fullmakt slik at han kan sende og trekke penger etter hva han anser som ditt behov. shhh, kanskje det er en hun.
    Garantert en følsom og beroligende hunn.

    (Skjønner ikke hvorfor hun ikke skrev til meg – jeg som har vært syk i snart en måned der jeg daglig har øvd meg på kjemisk virkelighetsflukt. Jeg lengter jo etter å erstatte gatewaydrugsen ibux og nesespray med online selvmedisinering.)

    1. Du har med andre ord ikke lest Trainspotting til i dag? Eventuelt lest den på samme måte som Mr Valium leste Lang dags ferd mot natt? Jeg synes for øvrig det er rart at ikke du fikk et liknende tilbud under et av sykdomsinnleggene dine. Selv om jeg er usikker på hvorvidt Valium hjelper mot forkjølelse. På den annen side blir det kanskje morsommere å være syk-

      Den dagen jeg får tilbud om å abonnere på øl online av en følsom sjel, slår jeg til. Med personnummer, kontonummer og fullmakt.

  2. Ha ha🙂 Spam kan faktisk være morsomt! Jeg har fått flere kommentarer (fra samme adresse bestående av mange xer, Yer og zer) der jeg får mye skryt for min grundighet og store innsikt i ett eller annet. Hyggelig det, men hvorfor velger de de innleggene med absolutt minst substans – hvor det kanskje står en setning???😉

    Jeg fikk forresten mail fra kona til Gaddhafi – hun ville gjerne ha kontonummeret mitt slik at hun kunne sette inn store summer til meg. He he.

    1. Hehe, og så jeg som trodde at hele prinsippet bak Gaddafi-formuen var at de IKKE deler med noen. Kjekt å vite at det skjuler seg generøse mennesker bak den heslige fasaden.

      Jeg får også slike rosende kommentarer stadig vekk, og blir like overrasket hver gang over at så mange engelskspråklige mennesker behersker norsk godt nok til å sette pris på min store innsikt. Norsk er åpenbart et mye større språk enn vi nordmenn er klar over.

      1. Hehe:-) Apropos ditt eksempel: Nå fikk jeg enda en wow-så-inspirerende-du-skriver-jeg-finner-ikke-ord-kommentar. For det første var den stilet til «you guys». For det andre skrev de at de hadde begynt å abonnere på bloggen min. Jeg sjekket. Det har de ikke. Hvor tar de det fra?🙂

      2. Ja, der sa du noe. Hadde de abonnert, ville de tross alt ha vært nødt til å legge igjen mailadressen sin, og da kunne jeg ha begynt å spamme dem tilbake!

      3. Hahahahaha!!! Mr. Valium har sendt meg ENDA en kommentar! Hør på dette:

        «A doctor can provide accurate diagnosis and treatment recommendations. (nettadresse valiumsalg) cheapest valium oily fish is good for you, but can you get the same health benefits from taking a fish oil pill or tablet as you can from.»

        From what??? Gud, så forvirret jeg blir når konklusjonen mangler. Jeg tror jeg trenger en Valium.

        «Cheapest valium oily fish is good for you» – dette begynner å likne poesi. Verdens første spampoet.

      4. Valium og tran? Eller er det valium lagd av en oljete fisk?? Og er valium med fisk billigere enn vanlig valium, og hva er egentlig vanlig valium laget av? Dette ble for vanskelig for meg – tror vi får dele den valiumen, gitt, Ha ha.

      5. Ok, nå har jeg skjønt det. Han mener at Valium gir flere health benefits enn tran; ordet som manglet etter «from» var «Valium». Setningen var så vitenskapelig revolusjonerende og lingvistisk innviklet at betydningen gikk helt over hodet på meg. Men jeg har nettopp lært av Trainspotting at piller er direkte ulurt, så jeg sier nei takk! til både Valium og tran. En god natts søvn får holde:-)

Legg igjen en kommentar

