Lesesirkel februar: Cold Comfort Farm

Da Stella Gibbons’ Cold Cormfort Farm (1932) ble valgt som lesesirkelbok i høst, tror jeg ikke det var noen av deltakerne som hadde hørt om verken forfatter eller bok før. Basert på spredte kommentarer etter hvert som folk har lest boken ferdig, har jeg likevel inntrykk av at den har vært en kjempesuksess hos de fleste. Boken gikk i alle fall rett hjem hos meg, og nå er jeg virkelig spent på om det er noen som er mer lunken eller direkte negativ til den. For en gangs skyld klarte jeg å lese ut boken tidsnok (hurra!) til bloggdato, og legger ut mitt innlegg om Flora Poste og Starkadder-slekten senere i dag. Totalt skal vi være ca tretten som blogger om boken i dag, og de ivrigste har allerede lagt ut sine innlegg.

Jeg oppfordrer alle deltakere til å legge igjen lenke til innlegget deres i kommentarfeltet under, slik at alle lenkene er samlet på ett sted og er enkle å finne. Dere som ikke har blogg kan bruke dette kommentarfeltet til å diskutere boken, og det kan selvfølgelig alle andre som har lest boken på et eller annet tidspunkt også gjøre. Her er noen spørsmål dere kan svare på (eller overse):

  • Likte du boken?
  • Hvilken karakter likte du best?
  • Hva synes du om språket?
  • Var boken underholdende, eller tung å komme gjennom?
  • Kunne du tenke deg å lese mer av Stella Gibbons?

I morgen trekker jeg en vinner blant de som deltok i lesesirkelen i dag. Premien er en av de neste bøkene i lesesirkelen i år, litt avhengig av hvilke bøker vinneren allerede har lest. Kriteriene for å være med i trekningen er at dere har lest boken og skriver om den i dag – enten på egen blogg eller i kommentarfeltet under.

Nå ser jeg frem til å høre hva dere synes om Cold Comfort Farm.

Ha en flott lesesirkelsøndag!

20 thoughts on “Lesesirkel februar: Cold Comfort Farm”

    1. God ettermiddag! Kanskje det nettopp er humoren som gjør at boken har overbevist ettertiden? Det var i alle fall ikke noe puritansk over den, for å si det mildt.

      Gleder meg til å lese anmeldelsen din, jeg har skrevet som en gal frem til nå:-) God søndag til deg også!

  1. Må desverre innrømme at jeg ikke har rukket å lese ut boken til idag. Skulle ha begynt litt før på den:( Men jeg skal følge ivrig med på hva dere skriver om den idag, også skal jeg kose meg med å lese på boken idag. Veldig fornøyd med den så langt:)

    1. Ventetiden er herved over! Ikke for det, jeg regner med at du er i utmerket god stand til å finne fasiten selv, og jeg kommer sannsynligvis til å angre bittert på at jeg ikke leste innlegget ditt før jeg la ut mitt eget. Men det med blanke ark, vettu… Essensielt for kreativiteten, enten man står opp før eller etter tolv. (Du vet hva Amos ville sagt om å stå opp etter kl 6? Din skjebne er beseglet.)

  2. Lover at jeg skal skrive om den når jeg har fullfør den:) Morsomt å lese hva dere andre mener om boken:) Så er det jo også en bok men mange spennende bokomslag å se på:)

      1. Det blir nok bedre neste måned, for da vil jeg ikke ha lest boken flere måneder før den skal skrives om. I tillegg skal jeg forsøke å skrive innlegget dagen før det publiseres.

      2. Jeg prøvde det i går, men fikk ikke skrevet noe skikkelig før jeg hadde kniven på strupen i dag. Typisk! Neste måned er jeg spent på, om jeg kommer gjennom boken tidsnok. Har du begynt på den?

  3. Nei. Burde nok begynne ganske snart, for jeg har lest de ti første sidene tidligere og la den fra meg fordi jeg ikke orket å lese en bok som var såpass tung akkurat da. Får håpe den er mindre tung enn jeg husker, eller at jeg er mer klar for en tung bok nå.

    1. Jeg skal begynne på den i helgen, slik at jeg kan posjonere den utover måneden. Et par kapitler hver dag burde gå bra uansett hvor tung den er. Så får jeg heller lese den samtidig med noe mer lettlest.

Legg igjen en kommentar

