Jeg er en vakker blogger

Det er i hvert fall det prisen jeg har vunnet slår fast! Forklaringen ligger sannsynligvis i at jeg nettopp har startet på et treningsprogram som visstnok skal gjøre meg i stand til å løpe maraton om et år. Det må være god treningskarma ute og går. Fra spøk til alvor: Tusen takk til Beate for den veldig hyggelige awarden! Jeg er enig i at det er ekstra hyggelig å få oppmerksomhet fra en flink medblogger!

Med enhver pris følger en forpliktelse. Denne gangen er det å svare på følgende spørsmål:

1. Ta opp nærmeste bok og slå opp på side 18, linje 4. Hva står det der? «Slaktermester Prahl som hadde stått med hendene i lommen utenfor sin dør og ropt med sin rungende stemme: ‘Dat is je denn doch woll zu arg, ist dat je denn doch woll! Men dette er da for galt, rent for galt!’ – hadde fått en kule gjennom hodet…» Fra Thomas Manns Buddenbrooks.

2. Hva er det siste du så på TV? Paradise Hotel. Uintelligente mennesker som prøver å tenke taktikk. Med hjernecellene druknet i sprit. Priceless.

3. Bortsett fra datamaskinen, hva hører du nå? Ekkoet fra min egen rungende latter etter å ha forestilt meg at jeg løper maraton. Om et år.

4. Når var du sist ute og hva gjorde du da? I kveld, da jeg var på redaksjonsmøte i tidsskriftet Biblioteket. Vi prøvde blant annet å komme på en norsk bok som er veldig morsom, men kom ikke på noe. Norske forfattere bør ta det til etterretning. Snarest.

5. Hva har du på deg nå? Nothing but my Chanel number five.            (Oversatt til norsk: Joggebukse og ullsokker)

6. Hva var den siste filmen du så? «Departed» på lørdag. Stiller meg uforstående til alle Oscar-statuettene den mottok. Tror det skyldes at filmen hadde så høyt tempo at seerne ikke rakk å innse at de ser akkurat samme plott hver uke i utallige amerikanske politiserier.

7. Skulle du overveie å flytte til utlandet? Jeg kunne nok overveid det, men tviler på at jeg hadde flyttet. Jeg liker meg best i Norge, jeg.

Sist gang det var prisutdeling, gikk mine tre priser til Ellikken, Migrating Coconuts og Fløy en liten blåhval. De fortjener pris denne gangen også, vakre bloggere som de er, men jeg utvider repertoaret mitt med tre bloggere til.

Jeg gir awarden videre til… fanfare… trudelutt…

Boklesebloggen, Fjordlandet og Boktanker. Vel fortjent!


12 thoughts on “Jeg er en vakker blogger”

  1. Og jeg som hadde tenkt å gi den videre til deg… jeg er visst litt i seneste laget, men kan i det minste nevne at du og Ellikken begge leder min uoffisielle «beste innlegg 2011»-konkurranse (som kun eksisterer i hodet mitt, ihvertfall foreløpig), og at jeg gleder meg til hvert nye innlegg du skriver, fordi de alltid er like fine og interessante (og ofte morsomme). Disse awardene handler vel i hovedsak om å vise andre bloggere at vi setter pris på dem, så nå sier jeg det til deg. Din blogg er en av de beste jeg har hatt lykken av å snuble borti =)

    Takk for award, og for en god latter (jf. nr. 5)!

    1. Du vant nettopp min uoffisielle konkurranse om fineste kommentar noensinne;-) Jeg blir helt rørt. Tusen, tusen takk for fine ord! Og i like måte. Du har en utrolig inspirerende blogg, og skriver alltid så grundig og godt om bøker. Jeg leser hvert eneste innlegg. Nå må jeg ruste til kamp mot Ellikken (i tillegg til maraton), selv om jeg tror hun kommer til å ta innersvingen på meg i enhver konkurranse:-D

  2. Jeg er enig med Labben at du og Ellikken foreløpig leder et eventuelt årets innlegg:-) Keep up the good work.

    Forresten, i det siste har jeg prøvd å finne norske forfattere som skriver morsmt. Lenge. ALltid når jeg ler av bøker så er de fra det store utlandet. Tilslutt kom jeg frem til en bok jeg har lest de to siste årene og som var moro – og det var Selma Lønning Aarø og hennes En rekke avbrutte forsøk…

    1. Så hyggelig:-) Da må vi bare fortsette i samme stil fremover! Selma Lønning Aarø var et godt tips, den skal jeg sjekke. Ellers synes jeg også at det bare er utenlandske forfattere som skriver morsomt. Kanskje norske forfattere tar litteratur litt for høytidelig?

  3. *Mwaaaaaaaaaah*🙂
    Du er blant mine absolutte favoritter, dermed ekstra stas! Kan vi ikke gjøre en deal? Jeg kan vinne Labbens uoffisielle kåring, og så kan jeg love å løpe saktere enn deg? Du vil ikke se meg i noe maraton, men du vil heller aldri få se meg løpe. Faktisk får ingen se meg løpe. Fair enough, right?

    Morsom og norsk: Doktor Proktor, selvsagt😀

    1. Hehehe:-) Ja, det høres jo ut som en rimelig løsning! Når sant skal sies, er det ingen som kommer til å få se meg heller løpe maraton, men du kan godt få vinne likevel:-D

  4. Tusen takk for koselig oppmerksomhet, og for morsomt innlegg! Skal se om jeg får svart litt, jeg også.

    Sjekk ut Kyrre Andreassen, Edmund Austigard og Kjersti Scheen for humor i norsk samtidslitteratur. Der finnes det noen gullkorn.

    1. Takk for gode tips! Jeg har aldri hørt om de to første og veldig lite om den siste, så dette var spennende navn. Jeg skal undersøke saken nærmere, og forhåpentligvis få meg en god latter underveis.

Legg igjen en kommentar

